loading...
کانون هواداران رئال مادرید
تبلیغات


https://rozup.ir/up/7-design/7_design.ir_banner.gif
آخرین ارسال های انجمن
sajjad بازدید : 173 پنجشنبه 16 شهریور 1391 نظرات (1)

مورینیو :" به خاطر رقابت با بارسا به رئال آمدم "

http://www.img4up.com/up2/11000322224717841402.jpg

مورینیو در مصاحبه با آس به بررسی دوران حضورش در رئال پرداخت . در بخش اول صحبت هایش که امروز منتشر شده به مسئله " فیر پلی مالی " ، چمپیونزلیگ ، بارسا ، مسئله کریستیانو ، جایزه پرنس آستوریاس اشاره کرد . در شماره فردا به مودریچ ، کاکا ، لالیگا ، داوران و تیم های ملی پرداخته خواهد شد

.

بقیه صحبت های آقای منحصر بفرد در ادامه مطلب

چطور می توان در رقابت میان رئال و بارسایی حاضر بود که مالکیتشان در دست هزاران عضو است در حالی که تیمهای دیگر به لطف تاجران روس و عرب حاضرند که بدون هیچ گونه محدودیتی دست به جیب شوند ؟ چطور می توان ستارگان تیم را حفظ کرد ؟
رئال ، بارسا ، بایرن و ... باشگاه هایی هستند که یک ریشه سنتی دارند ، یک ریشه تاریخی که نمی توان آنها را با پول خرید . جامها ، قهرمانی های اروپا ، سنت ، تاریخ ، هواداران و ... این چیزها را نمی توان با پول مقایسه کرد . بهترین بازیکنان همیشه می خواهند که در این تیمها باشند . سه تیمی که ذکر کردم و چند تای دیگر ، در تاریخچه خود ، جامهای مختلفی دارند و نزدیک به صد سال قدمت دارند . این چیزها هنوز برای بازیکنان مهم هستند . تازه باید در نظر گرفت که "فیر پلی مالی " به زودی اجرا می شود . پلاتینی می گوید که این کار می تواند که مشکلات را حل کند . آنها محدودیت هایی قائل می شوند و این بااعث می شود که باشگاه هایی که از نظر ساختاری مناسب نیستند ، دچار مشکلاتی شوند ، حتی اگر جیب هایشان مملو از پول باشد . از نظر منطقی ، در سطح باشگاهم که رئال مادرید است ، تا جایی که می دانم همه چیز از نظر ساختاری آماده این اتفاق است تا وارد مرحله جدیدی شود . رئال مادرید ، پتانسیل و تاریخی دارد تا بتواند خود را در میان بهترین ها حفظ کند و صاحب بازیکنانی نظیر کریستیانو ، کاسیاس ، بنزما و هیگوائین است . همه ترکیب ما خوب هستند ، همین طور بارسا . اما باشگاه هایی هستند که فقط روی سرمایه گذاری مالکانشان اتکا می کنند و این آسان نخواهد بود چرا که آنها تاریخچه ای ندارند و پیدا کردن ساختار برایشان مشکل است . پس باید گفت که "فیر پلی مالی " به سود فوتبال خواهد بود .

در تمامی باشگاه های بزرگ ، سه نوع بازیکن وجود دارند : یکی از ده تای برتر دنیا ، متوسط و سطح پائین . نمی شود که هر تیمی یازده بازیکن در سطح فوق العاده داشته باشد اما در مورد بازیکنان متوسط ، شاید رئال و بارسا نتوانند که با باشگاه های روسی و شیخ ها رقابتی جدی داشته باشند . این یک مشکل نیست ؟
بله ، شاید باشد . دقیقا نمی دانم . در حال حاضر بازار نقل و انتقالات خیلی عوض شده است . متشنخ جده است . مثلا این هفته در فوتبال روسیه خبر رسید که زنیت حاضر شده برای هالک و ویتسل ، 100 میلیون یورو بپردازد . این دو از ستارگان حال حاضر فوتبال پرتغال و قاره در بنفیکا و پورتو هستند . آنها بازیکنانی هستند که همه فکر می کردیم که راهی تیمهای بزرگ اروپا می شوند تا در چمپیونزلیگ بازی کنند اما در نهایت به روسیه رفتند . پول همچنان برای بازیکنان فوتبال مهم است ، به خصوص در مورد بازیکنان متوسط . برای بازیکنی که سالی 5 میلیون یورو دستمزد می گیرد ، پیشنهاد سالی 5.5 میلیون یورو چندان هم جذاب نیست . اما بازیکنی که هفته ای دوازده هزار یورو دستمزد می گیرد ، دریافت سالی 40 هزار یورو برایش خیلی مهم است و این هم نطقی است چرا که زندگی تغییر می کند . اما بسته به متغیرهای مختلف ، در مورد ستارگان بزرگ و دستمزدهایشان تفاوت هایی وجود دارد . در مواردی نظیر هالک و ویتسل که دو بازیکن برتر لیگ پرتغال بودند ، این اتفاقات در سالهای آتی تکرار خواهد شد. اما یک ستاره بزرگ فقط دوست دارد در یک باشگاه تاریخی بازی کند . این یک واقعیت جدید است که باید به آن عادت کرد .

گروه شما در چمپیونزلیگ از چهار قهرمان تشکیل شده است . رقبایتان را بررسی می کنید ؟ سیتی ، دورتموند و آژاکس .
بله ، بله ، درست است . قهرمان چهار لیگ در این گروه هستند اما نکته جالب تر این است که سه تا از ما در سه لیگ برتر را.پا قهرمان شده ایم : لالیگا ، بوندسلیگا و لیگ انگلیس . لالیگا را نمی توانم جزء لیگهای برتر بدانم چرا که دچار مشکل شده است . فقط یوونتو است که می توان آن را با تیمهای همگروه رئال مقایسه کرد . فرانسه هم در حال پیش رفت است اما هنوز به این سطح نرسیده است . البته که این یک گروه مشکل است . گروه با آژاکسی بسته می شود که در حال ساخته شدن است اما همیشه بازیکنان جذاب جدیدی ارائه می دهد ، بازیکنانی که به دنبال اسم هستند و آماده جنگیدن . آژاکس هم جامهایی برده است و به آنها افتخار می کند هر چند که بیشتر باید با بازیکنان جوان دفاع کند .

هفته گذشته ، در مونته کارلو خبرنگاران متفق القول بودند که گروه رئال در چمپیونزلیگ ، گروه مرگ است . رود گولیت به سادگی توصیف کرد :" در این گروه جایی برای اشتباه وجود ندارد ، حتی کوچکترین آن . "
کاملا با گولیت موافقم . تفاوت بین گروه ما و بقیه این است که رئال مادرید جای غقلت ندارد ، همین طور رقبایش : سیتی ، دورتموند و آژاکس . نکته دیگری را هم باید مد نظر داشت : دو تا از تیمهای گروه ما به مرحله حذفی چمپیونزلیگ نمی رسند . در حقیقت شرایط ما با 14 تیم دیگری که به مرحله بعد صعود می کنند کاملا متفاوت است. بگذارید توضیح دهم . ما باید از دقیقه یک در تمامی بازیهای مرحله گروهی بجنگیم . با جدیت ، تمرکز و پرس بالا . باید با تمام قوا در زانوها و مغزمان برای رسیدن به مرحله یک هشتم تلاش کنیم و کار سختی خواهیم داشت . در حالی که بقیه تیمها کار راحت تری دارند و بدون خستگی و این که دغدغه کارت ، محرومیت ، کنترل زمان بازی ، چرخش بازیکنان و ... را داشته باشند پا به مرحله بعد می گذارند . این ها برتری هایی هستند که رئال مادرید ، منچستر سیتی و آژآکس نخواهند داشت . ما با تلاش بسیار به مرحله یک هشتم می رسیم ، احتمالا با دریافت کارتهای بسیار ، با حضور در بیشترین دقایق ممکن و خستگی روحی و بدنی .

پس کار آسانی در مرحله گروهی نخواهید داشت ، درست است ؟
آسان نخواهد بود . اما تیمم و بازیکنانم را می شناسم و اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که آماده چنین بازیهای مشکلی هستم و از نظر من ، این بازیها اسان تر از بقیه هستند . حتم می دهم که بلد باشم که چطور رئال مادرید آماده یک رقابت سنگین و نفسگیر باشد . تیم هم این را می داند . همه می دانند که باید در چمپیونزلیگ در بهترین سطح باشند و همه تلاششان را انجام دهند . خوب بازی کنند و در بازیهایی که در آنها هستند بهتر کار کنند . از دقیقه اول بازیهای اول در مقابل سیتی در برنابئو همه تلاششان را انجام دهند .

فکر می کنید که سیتی جدی ترین رقیبتان باشد ؟
مطمئن نیستم . دورتموند هم قهرمان آلمان است . یک تیم خوب که مملو از ملی پوشانی است که بسیاری از آنها از آلمان هستند و دو تا از بهترین بازیکنان لهستان را دارند . آنها می خواهند در چمپیونزلیگ تجربه اندوزی کنند ، یک استادیوم تاثیرگذار دارند و هوادارانی که همه جوره پشتشان هستند . در مورد آژاکس هم نمی توان چیزی گفت هر چند که ممکن است که شگفتی ساز شوند . جایی برای اشتباه نیست ... اما درست است . قدرت سیتی به خاطر پول ، بازیکنان و ستارگان جهانی است . سیتی تیمی است که برای بردن چمپیونزلیگ ساخته شده و هدفش همین است . آنها هر سال خرج های سنگینی انجام می دهند تا چمپیونزلیگ را ببرند و این مشکل خواهد بود ، کار آنها هم مشکل است ... چرا که رئال مادرید ، رئال مادرید است .

رئال مادرید در شش ماه اخیر ، دو بار بارسلونا را به زانو در آورده است . فکر می کنید کع تغییر دوره شروع شده باشد ؟
من کسی نیستم که بخواهم جواب این سوال را بدهم . چیزی که مشخص است این است که ما توانسته ایم که نوار موفقیت های بارسلونایی را پاره کنیم که جامها را یکی پس از دیگری برده است . حالا باید به رقابت برگردیم و ببینیم که شرایط چطور پیش می رود . به هر حال باید صادق بود : ما در مورد رئال مادرید و بارسلونا صحبت می کنیم ، دو تیم بسیار خوب در سرتاسر جهان ، دو تیم بسیار خوب . هر تیم دیگری را در دنیا انتخاب کنیم ، در لالیگا نه می تواند اول شود ، نه دوم . اگر رئال را انتخاب کرده ام به همین خاطر است . چرا که حضور در این جا مشکل است . اگر به تورنمنت دیگری بروی ، قهرمانی آسان تر است . در مقابل هر رقیب دیگری به جز بارسا ، قهرمانی بسیار اسان تر بود . این را هم باید بگویم که اگر رئال مادرید چنین روندی را در سال گذشته داشت ، به خاطر بارسا بوده است که در سطح بسیار خوبی قرار داشت . برای قهرمانی ، باید خیلی تلاش کرد و من به لالیگای قبلی که بردم افتخار می کنم . اما این نبرد تمام نشده است . دوره ای که تمام شده ، دوره مصونیت بارسلونا بوده است . حالا دوره رقابت دو تیمی است که دوره ای تمام نشدنی است . ما به رقابت ادامه می دهیم و یک هوادار فوتبال ، نه تنها در اسپانیا بلکه در فوتبال جهان ، از رقابت رئال - بارس لذت برده اند . رقابل رئال مادرید و بارسلونا یک نعمت برای فوتبال و هواداران است . عدد دقیقی در اختیار ندارم اما مطمئنم که سوپرکاپ قبلی بسیار پر مخاطب تر و پر بیننده تر از بسیاری از بازیهای چمپیونزلیگ سال گذشته بوده است .

به عنوان یک مربی - مدیر ، می توانید راهکاری در مورد مسئله کریستیانو پیدا کنید . البته اگر به طور کامل از ماجرا خبر دارد .
اجازه بدهید چند دقیقه فکر کنم ...

خب ، چه شد ؟
دوست ندارم در این باره صحبت کنم .

به این خاطر جواب ندادید که ترجیح می دهید در ابتدا رو در رو با کریستیانو صحبت کنید ؟
ببخشید . من این مصاحبه را جلب دانستم . حاضر شدم که در مورد هر چیزی صحبت کنم . همه چیز را به طور روراست و صادقانه پاسخ دادم . اما از من در مورد کریستیانو نپرسید . درک کنید . از شما می خواهم که اصرار نکنید .

در پایان ، نظر خوزه مورینیو در مورد رسیدن جایزه شاهزاده آستوریاس به کاسیسا و ژاوی چیست ؟
این خبر خوب روز بود . از این فرصت استفاده می کنیم تا به هر دویشان تبریک بگویم . ایکر کاپیتان ما ، کاپیتان رئال و تیم ملی اسپانیاست و رکورد دار تاریخ بازیهای ملی در اسپانیاست . برایش آرزوی موفقیت می کنم و به او تبریک می گویم . برای ژاوی هم تبریک صادقانه خود را می فرستم .
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط فرهاد مجیدی استقلال در تاریخ 1348/10/11 و 15:41 دقیقه ارسال شده است

سلام بنر وبتو گذاشتیم اینم آدرس آپلود بنرم:
http://ups.night-skin.com/up-91-02/www-farhadnajidiesteghlal-mihanblog-com-mozagod.gif
با تشکر از شما فرهاد مجیدی استقلال


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد ادامه کار مورینیو در پایان این فصل چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1217
  • کل نظرات : 285
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 192
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 4,473
  • بازدید سال : 53,646
  • بازدید کلی : 433,596
  • کدهای اختصاصی
    جدول لیگ اسپانیا(لالیگا)
    رتبه تیم بازی امتیاز
    1 بارسلونا
    32 84
    2 رئال مادرید 32 71
    3 اتلتیکو 31 65
    4 سوسیه داد 31 54
    5 والنسیا 32 53
    بازی قبلی

    Real Madrid Logo

    رئال مادرید3-1رئال بتیس

    -----------------------

    گل ها:گلها : اوزیل(2) و بنزما
    بازی بعدی


    Real Madrid Logo

    رئال مادرید - بروسیا دورتموند

    چهارشنبه ، چهارم اردیبهشت ماه
    چمپیونزلیگ
    ورزشگاه: وست فالن

    23:15